Zamek do leona

łać w szerokim zakresie temperatur (od -40 °C do +100 °C). W przypadku układów hamulcowych z ABS zachowanie możliwie małej lepkości w niskich temperaturach jest szczególnie ważne. Ściśliwość Ściśliwość płynu hamulcowego powi

Zamek do leona

Zmiana lepkości płynu hamulcowego


Lepkość

Zmiana lepkości płynu hamulcowego pod wpływem różnic temperatury powinna być jak najmniejsza, aby hamulce mogły niezawodnie działać w szerokim zakresie temperatur (od -40 °C do +100 °C). W przypadku układów hamulcowych z ABS zachowanie możliwie małej lepkości w niskich temperaturach jest szczególnie ważne.

Ściśliwość

Ściśliwość płynu hamulcowego powinna być mała i możliwie niezależna od temperatury.

Ochrona przed korozją

Według normy FMVSS 116 płyny hamulcowe nie powinny oddziaływać korozyjnie na metale stosowane w układach hamulcowych. W celu uzyskania wymaganych własności antykorozyjnych płynu stosuje się odpowiednie dodatki.

Wszystkie płyny hamulcowe z wyjątkiem DOT5, którego głównym składnikiem są silikony, działają agresywnie na skórę i powłokę lakierową samochodu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy


Wymiana foteli samochodowych

Fotele samochodowe stanowią bardzo ważną część składową wszystkich samochodów. Dlatego w momencie, kiedy zaczynają one sprawiać jakieś problemy, to kierowcy starają się o ich wymianę. Mogą dokonywać takiej wymiany samodzielnie, jeżeli posiadają w domu odpowiedni sprzęt lub udawać się ze swoim samochodem do warsztatu. Samo wstawianie foteli samochodowych nie jest takie trudne dla dobrych mechaników i mogą oni wykonać wszystkie czynności związane ze wstawianiem nowych foteli w bardzo szybki sposób. Po konsultacjach z kierowcą będą mogli także prawidłowo ustawić fotele w jego samochodzie. Nowoczesne fotele samochodowe potrafią być naprawdę bardzo wygodne. Poza tym stają się one prawdziwą ozdobą każdego samochodu.


Parametry płynów hamulcowych

Płyn hamulcowy ? czynnik przenoszący ciśnienie hydrauliczne w układach hamulcowych.
Parametry płynów hamulcowych

Wymagania dotyczące płynów hamulcowych podane są w normach SAE J 1703, FMVSS 116 i ISO 4925.

Temperatura wrzenia płynu

Temperatura wrzenia jest miarą możliwości termicznego obciążenia płynu hamulcowego. To obciążenie może być szczególnie duże w cylinderkach hamulców kół. W temperaturach przekraczających rzeczywistą temperaturę wrzenia dochodzi do wytworzenia pęcherzyków gazu (pary) i wtedy uruchomienie hamulców przestaje być możliwe.

Temperatura wrzenia płynu zawierającego wodę

Podstawowym składnikiem większości płynów hamulcowych jest glikol, który ma własności higroskopijne, tzn. łatwo wchłania wodę. Temperatura wrzenia płynu hamulcowego zawierającego wodę jest znacznie niższa od temperatury wrzenia czystego płynu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy



© 2019 http://lisaferrera.wroclaw.pl/