Skupy samochodów- krótko o autach

o, którego nie potrzebujemy i jeszcze dostajemy całkiem sensowne pieniądze.Sprzedaż pojazdu - obowiązki prawnePrzy sprzedaży samochodu sprzedający musi zadbać o poprawność...i spójność dokumentów. Kupującemu powinno się przekazać

Skupy samochodów- krótko o autach Niewiele osób by pomyślało, że taki to rentowny interes- a jest i to bardzo. Zwłaszcza, jeśli i sprzedający i skup mają z tego korzyści, a tak zazwyczaj jest, my sprzedajemy auto, którego nie potrzebujemy i jeszcze dostajemy całkiem sensowne pieniądze.

Sprzedaż pojazdu - obowiązki prawne

Przy sprzedaży samochodu sprzedający musi zadbać o poprawność...i spójność dokumentów. Kupującemu powinno się przekazać między innymi: umowę kupna- sprzedaży, potwierdzenie opłaconego OC, kartę pojazdu, komplet kluczy (najlepiej 2 komplety), dowód rejestracyjny. Oczywiście jeśli auto ma instalację gazową należy dołączyć odpowiednie dokumenty.

Kupujący powinien zgłosić fakt nabycia pojazdu do Urzędu Skarbowego i opłacić podatek w wysokości 2% wartości pojazdu. Oraz skontaktować się z ubezpieczycielem w ciągu 14 dni, aby przepisać polisę na jego dane.


Z górki przy złomowaniu

Przy złomowaniu samochodu, czy też innego pojazdu musimy pamiętać, że musi on być kompletny. To znaczy, że nie można wyjąć silnika, siedzeń, szyb, albo jakiejkolwiek integralnej części pojazdu.

Za taki kompletny oddany do złomu pojazd dostaje się około 400-450 zł. Za niekompletny złomowisko może nic nie wypłacić- nie warto więc kombinować. Najczęściej jeżeli wszystko jest w porządku skupy oferują transport takiego pojazdu na złom za darmo, a jak wiadomo wynajęcie lawety do tanich nie należy.


Jak kupić dobry używany samochód

Przy kupowaniu używanego samochodu trzeba uważać, ponieważ istnieje spore ryzyko kupienia auta powypadkowego, mimo deklarowanej bez wypadkowości. Jako początkujący kierowca kupujący swoje pierwsze, wymarzone auto warto zabrać ze sobą kogoś bardziej doświadczonego, aby zerknął na pojazd bardziej fachowym okiem.

Powinniśmy uważać na auta, które mają inny kolor lakieru niż fabrycznie dostępne. Należy też zwrócić szczególną uwagę na pracę silnika na niskich obrotach, hamulce oraz na ogólny stan wnętrza pojazdu.

Wytarte do połysku obicie kierownicy przy deklarowanym przebiegu 40 tyś. jest wręcz niemożliwe. Warto też przejrzeć historię pojazdu po numerze VIN, może to dostarczyć wielu ciekawych informacji o historii auta.



© 2019 http://lisaferrera.wroclaw.pl/