Mechanika samochodowa - co warto wiedzieć, o warsztatach i samodzielnych naprawach

esowane sprzedażą posiadanych przez siebie części samochodowych zwykle zamieszczają ogłoszenia w gazetach codziennych lub na stronach internetowych. Wiadomości o ich ofertach rozchodzą się także dzięki temu, że osoby posiadające s

Mechanika samochodowa - co warto wiedzieć, o warsztatach i samodzielnych naprawach

Sklep z używanymi częściami samochodowymi

Wiele osób chcąc nieco zaoszczędzić na naprawie samochodu sprowadza części samochodowe od osób prywatnych. Takie osoby, które są zainteresowane sprzedażą posiadanych przez siebie części samochodowych zwykle zamieszczają ogłoszenia w gazetach codziennych lub na stronach internetowych. Wiadomości o ich ofertach rozchodzą się także dzięki temu, że osoby posiadające samochody lubią rozmawiać na ich temat. Dzięki temu można natrafić na jakieś okazje związane ze sprzedażą części samochodowych. Są one związane na przykład z tym, że osoba posiadająca kilka samochodów chciałaby zrobić porządek w swoich garażach. Można także korzystać ze sklepów z używanymi częściami samochodowymi. Często trafiają do nich części samochodowe odsprzedawane przez osoby prywatne.


wale silnika spalinowego

Dynamostarter

Szczególnym rodzajem rozrusznika elektrycznego stosowanym w pojazdach jest dynamostarter umieszczany bezpośrednio na wale silnika spalinowego. Dynamostarter jest wielobiegunowym silnikiem szeregowo-bocznikowym łączącym funkcje prądnicy i rozrusznika. W trybie pracy prądnicowej jako wzbudzenie wykorzystywane jest uzwojenie bocznikowe, przy czym nabiegunniki nieczynnego w tym trybie uzwojenia szeregowego pełnią rolę biegunów biernych, w trybie pracy rozrusznika czynne są oba uzwojenia stojana.

Dynamostarter bywa nazywany też prądnicorozrusznikiem, prądorozrusznikiem i dynastarterem. Takie rozwiązanie jest stosowane w lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną, gdzie z wałem korbowym jest bezpośrednio połączona prądnica główna, która spełnia funkcję rozrusznika, co ma miejsce w większości lokomotyw spalinowych z przekładnią elektryczną prądu stałego. Gdy silnik spalinowy lokomotywy napędza trójfazową prądnicę prądu przemiennego do rozruchu stosuje się osobny rozrusznik, który w czasie pracy silnika spalinowego pełni rolę prądnicy pomocniczej. Takie rozwiązanie zastosowano w lokomotywie serii SP47. Zastosowano prądnicę - rozrusznik na napięcie akumulatorów 110 V o mocy 80 kW do rozruchu silnika o mocy 3000 KM.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego


Rodzaje układów

Zasada działania

Dociśnięcie szczęk do bębna odbywa się przy pomocy rozpieracza, który jest podłączony do mechanizmu sterującego. Rozpieracz wywiera nacisk na szczęki, powodując ich docisk do bębna. Za powrót i utrzymanie w położeniu braku tarcia szczęk odpowiedzialna jest sprężyna naciągowa.
Rodzaje układów ?rozpieracz-szczęki?

Dla rozpieraczy hydraulicznych:

Układ simplex ? dwa tłoczki rozpierające szczęki znajdują się we wspólnym cylinderku. W układzie tym jedna szczęka jest współbieżna, a druga przeciwbieżna. Wadą tego rozwiązania jest to, że naciski jednostkowe obu szczęk na bęben nie są jednakowe, a przez to zachodzi nierównomierne zużycie okładzin ściernych. Zaletą jest niższa cena i prostsza konstrukcja.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy



© 2019 http://lisaferrera.wroclaw.pl/