Dla kogo Facebook?

mO tym jak (nie) robić social media marketinguMedia społecznościowe to często wałkowany temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się także...o niebezpieczeństwach. Profil na Facebooku ma prawie każdy. Mało kto jed

Dla kogo Facebook? social media dla firm
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

O tym jak (nie) robić social media marketingu

Media społecznościowe to często wałkowany temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się także...o niebezpieczeństwach.

Profil na Facebooku ma prawie każdy. Mało kto jednak publikuje tam materiały w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, domów, samochodów, fotki z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie bezsensownych treści , chętniej to co publikujemy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeżeli wysyłamy CV, bo chcemy dostać pracę, możemy być pewni, że zanim szef nas zatrudni, to przejrzy nasz profil. Czy jest się czego bać?
Jeżeli nie umieszczamy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków gdzie popadnie, to możemy być bezpieczni. Ale każdy może dowiedzieć się co lubimy, na jaką partię głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy kasę, na jakim poziomie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Pamiętajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie bardzo dobrymi pracownikami, jednak jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


Social media dla firm - nowa usługa

Tak, jak kiedyś wszyscy robili strony internetowe, tak teraz wszyscy oferują "social media".

Skąd taki efekt? Wiadomo, popularność Facebooka jest ogromna, pojawia się więc pomysł, by wykorzystać to "social media" do prowadzenia biznesu. Można w ten sposób promować swoje produkty, tworzyć bazę klientów, budować swój PR w sieci. Ale trzeba to robić dobrze. Jednak, nie wszystkie firmy oferujące usługę prowadzenia firmowego fanpejdża, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby dobrych copywriterów, obeznanych w te klocki. To, co wydaje się łatwym sposobem na zarobienie, może być gwoździem do trumny. Zamiast zyskać na wizerunku, można całkiem dużo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.


Zjawisko social media marketing

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing



© 2019 http://lisaferrera.wroclaw.pl/